Limburg.reismee.nl

Zondag,

Na een goede nachtrust kijken we naar buiten en wat zien we regen. De voorspellingen zijn echter dat het spoedig droog wordt. En zo gaat het ook in de auto af en toe een spatje maar als we er uit zijn is het droog heel af en toe laat de zon zich zien. We rijden allereerst naar vlodrop. Op een gegeven moment ( we rijden op een landweg) kunnen we niet verder er staat een vrachtwagen waarin aardappelen gegooid worden door een landbouwwerktuig, omdat deze er niet uitzag dat die voorlopig weg zou gaan we maar achteruit helaas er staat een paard midden op de weg, wat nu? Gelukkig komt er al gauw een meisje aan die het paard naar de wei ment. In Vlodrop veel jeuk van de vlo en geen drop te zien. Buiten het dorp stoppen we bij de Roer een snel stromend riviertje waar veel gekanood wordt.. Er is een cafeetje wat Roerzicht heet, hoe komen ze er op! Dan door naar Herkenbosch we bezoeken daar het bezoekerscentrum Meinweg, zo zonde he, zijn wij er is de mein weer weg.:) Vervolgens het kasteel landgoed Daelenbroek dit is tegenwoordig een hotel dus alleen van buiten te bezichtigen. Dan door via Melich naar ST. Odilienburg hier bezoeken we de basiliek H.H. Wiro, Plechelmus en Otgerus. De fundamenten zijn van de 8ste eeuw. De kerk ligt op een kerkheuvel boven de Roer ( daar is tie weer ) Tussen 1880 en 1883 gerestaureerd door P.J.H. Cuypers. Tot slot naar Montfort hier bekijken we kasteel Montfort, gebouwd in en rond 1260 in opdracht van Hendrik 3 van Gelre. Nu grotendeels een ruïne. Op een der muurresten rond 1850 een achthoekig baksteen jachtslot gebouwd. Hierna weer naar Posterholt waar we tomatensoep eten en de sauna aanzetten.

Henk Franssen

Wie sjoen os Limburg is....

margot

Die Cuypers heeft toch her en der leuke stulpjes gemaakt/gerestaureerd.
Geniet er maar van,top.
Fijne tijd verder.

Lauh

Hallo lieffies,
Daat klinkt aalemal positief darro in Limbolaand!

Aaleen jaamer vaan daat vaals plaat overaal, niettaan?

Ondertussen, in de Haagse residentie:

Geniet en groetjes van Lauh, habiba en Ali
X

p

Dat was een kleine route rond de Roer in Duitsland met fraaie plekjes.
ST. Odilienburg kon ik niet vinden.
Op naar de eerste dag van de week.
Groetjes L en P

John

Was allemaal Nederland het is geen burg. maar berg typefoutje. Als deze plaatsen vallen onder de gemeente roerdalen

Tine Hofman

Lieve beiden, fraaie fotoos, best redelijk weer voor jullie, vooral niet te warm, daar is helemaal niets aan, wordt je bij voorbaat al een beetje moe van..... maar gelukkig hebben we er niets over te zeggen.... sprak de wijsneus uit Houten. Het hele huis al gereinigd (??!!) en nu zit ik hier aan de computer, lekker bakkie koffie achter mij op de tafel, stroopwafel al op..... en dacht eerst even jullie briefje schrijven. Om 12 uur wordt ik geacht op de grond te liggen in het Haltna huis, best fijn, allemaal oudjes (!!)die op de grond liggen en rare bewegingen maken, maar goed, ik voel me er wel bij en daar gaat het om !!!
Wat je daar schrijft over St. Odilienberg klopt allemaal.
Al die kleine dorpjes zijn allemaal bij elkaar gepakt en hebben ze er 1 gemeente van gemaakt, volgens mij horen bij Houten ook veel omliggende dorpjes en gehuchten. Moet je maar eens opletten hoeveel minder postcodes er zijn.
Dit was mijn maandagbeschouwing, heb ik toch het idee dat ik nog wat gezegd heb............

Lievvzz

Tine Hofman