Limburg.reismee.nl

Roermond/Leudal

Vanmorgen weer naar Roermond gereden.allereerst gaan we naar het circus. Ik hoor onmiddellijk denken wie gaat er nu op zaterdagmorgen om 9.30 uur naar het circus? Wij dus, naar het prijzencircus bij vroom en toch duur. Na de boodschappen bezoeken wij stadspark de karthuis. Een leuk ommuurd park met wat kunst. Via de super naar huisje alles binnen gezet en opnieuw de auto in. We gaan een stuk van het Leudal bekijken. Eerst gaan we naar Sluis Panheel.. Een verval van bijna 8 meter heeft op 2 na het grootste verval van Nederland. De kleine sluis is een bijzondere sluis met spaarbekken, om water te besparen. Dit wordt uitgelegd met een maquette en geluid. Dan naar Grathem, eerst naar een kasteel met hofwoningen er om heen en vervolgens naar een watermolen. Waar we ook binnen mochten kijken er werd spelt gemalen. De molenaar probeerde ons dit aan te smeren maar wij doen niet mee met heel Holland bakt. We gooien maar wat geld in zijn spaarvarken. is hij ook weer tevreden. Vervolgens rijden we naar Horn daar bezoeken we het Nostalgie museum, een van de weinige particuliere musea van Nederland. Echt leuk gedaan, heel veel herinneringen komen terug, oude auto's een bijvoorbeeld DAF maar ook een NSU die heb ik ook nog gereden . Verder brommers koetsen speelgoed, maar ook ingerichte apotheek, kruidenier, radiozaak, fietsenwinkel en noem maar op. Ook in Horn nog een kasteel bekeken. Tot slot naar Neer waar we de Friedesse watermolen bezichtigen. Dit was een hele mooie plek. Dan zijn we het beide zat en rijden naar ons nachtverblijf waar we weer heerlijk in de zon konden zitten. De dag begon mistig maar eindigde heerlijk.

Reacties

Reacties

p

Dat was een interessante dag. Inderdaad daar bij Neer is een fraaie plek!
Groetjes L en P

Tine Hofman

Je schrijft wel over diep bewaarde geheimen, een NSU gereden.... wat is dat?? zeg niet een auto, ik kan dr niks van maken, een echte hersenbreker, DKW. BTW, OVJ, BSA ken ik.
Wij zijn ons autoleven begonnen met ik gok nu ... denk een lelijke eend, wat reed dat !!!. Toen de kinders groter werden en we naar Frankrijk vertrokken zijn we gaan Volvo-en, de eerste was een 144, lelijke kleur groen, maar ja, reed als een echte auto...

Ik ga naar kassa kijken, is er toch nog geluid in de kamer, dat klinkt zielig maar is het niet, er is geen bal op de tv....(sprak zij neuriend)

Lievvzz

Lievvzz maar weer , voor jullie beiden natuurlijk !!!!!!!

Tine

J

Toch echt wel een auto Tine. NSU prins was mijn eerste auto. Ik betaalde 950 gulden voor dat ding, was een miskoop en na 6 weken sprong er notabene bij het Vredespaleis een sportwagen achterop. Ik had voorrang maar tja hij was gelijk total los . Wel laten maken maar veel ellende er mee uiteindelijk heeft de garage hem van me terug gekocht.

Daphny

Wat een drukke dag zeg, maar klinkt erg leuk. Veel plezier nog John en Evie!

J

Dank

Tine Hofman

Geachte heer J

Als je zoals ik nu een hele dag de letters NSU door mijn gedachten heb laten gaan, zie ik een lichtblauwe auto die een beetje op de voorloper van een DAF lijkt. Was het zoon auto ????
Daarbij is het ook super gevaarlijk om daarmee in de buurt van het Vredespaleis te komen....
Hoe het ook zij... fijn weekend.

J ( ohn)

Er was nooit iemand die me gewaarschuwd heeft om niet in de buurt van het Vresdespaleis te komen. Had ik dat maar geweten.

J ( ohn)

O ik haat die spelling controle had hij in mijn verhaal over de sluis het verhaal over de spaarbekken in spaarrekening veranderd.
Moet dus spaarbekken zijn.
Hoe kom je er op spaarrekening bij een sluis zelfs mijn grappig brein komt niet op zon rare uitspraak.

p

J en E
Ik lees niets over een spaarrekening hoor! Het was inderdaad een goede woodspeling geweest, zo als je al zegt. De beste dag van de week is bezig, zon! En lekker warm, 22?
Groetjes L en P

J

Nee heb het al verbeterd

Aad en Annie

Hallo daar, wat doen jullie toch veel op zo' dag. Leuk hoor. Arianne en Sander en de kinderen waren hier gister. Leuke dag gehad en mooi weer. Nu is het hier nog steeds bewolkt, wel een goeie temp. dus we gaan fietsen. Veel plezier nog de komende week.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!