Limburg.reismee.nl

GaiaZOO

Dit keer stellen wij de de navigatie in op Kerkrade. Via Brunssum rijden we hier naar toe, een stuk van de route gaat weer via Duitsland. Het is hier heuveltje op heuveltje af. Tussen Brunssum en Kerkrade zitten we vrij hoog en hebben mooie vergezichten. We stappen uit bij GaiaZoo. De nieuwste dierentuin van het land. Genoemd naar GAIA de godin van de aarde. Een prachtige zoo ruim opgezet, ook de dieren hebben erg veel ruimte. De zoo is onderverdeeld in 4 werelddelen. De giraffen krijgen we vandaag niet te zien ivm een operatie van een der langnekken, ze staan binnen en de luiken van het binnenverblijf zijn dicht. We maken mee dat de gorilla's gevoederd worden. Kortom een leuke dag. Het weer: bewolkt af en toe komt de zon door. Bij het huisje aangekomen kunnen we echter weer in de zon zitten. Volgens plan gaan we nu 2 dagen rusten. Het plan is dat de auto niet bereden wordt en dat we alleen wat wandelingen in de omgeving gaan maken. Dit heeft zeer waarschijnlijk het gevolg dat er ook weinig te melden valt, daarom is dit vermoedelijk het laatste verslag. Bedankt voor alle reacties, altijd erg leuk om reacties te krijgen. Wij hebben het hier heerlijk en wat treffen we het met het weer.

Tine Hofman

Lieve beiden, ik ben eens op het wereldmuziekconcours in Kerkrade geweest, halve eeuw geleden of zo, daar waren corpsen..... geweldig, van die Engelse koperblazers, die zijn daar echt in gespecialiseerd. Daarbij komt dat het allemaal beroepsmuzikanten waren en die kunnen onwaarschijnlijk goed spelen op al die prachtige koperinstrumenten.
Maar goed, fijn dat jullie nog een paar pauzedagen nemen, ga lekker ut eten of zo, ijsje op een terras, zak patat al lopend opeten, er zijn zoveel dingen die weinig kosten en waar je heel gelukkig mee kunt zijn .Ik wordt ook gewoon blij van een plant die ineens een tak met knoppen heeft en die gaat bloeien, altijd benieuwd naar de kleur enzo, ik heb een orchidee die dat ineens doet nl. Ik weet echt de kleur niet meer staat hier al een jaar mooi groen te wezen dus dan werp ik haar niet weg...
Geniet nog die laatste paar vakantie dagen van elkander ga lekker uit eten of een zak patat al slenterend opeten is ook lekker, ge ziet maar.
Ik groet jullie recht hartelijk !!!!

Tine Hofman

jokevanderlaan@meandermc.nl

Wat leuk om te lezen en wat doen jullie veel, je ziet Nederland is heel mooi zoveel wat ik lees en zie van jullie vakantie is nieuw voor mij. En het weer is ook steeds mooi, kortom geniet er nog lekker van.

groet
Joke

jokevanderlaan@meandermc.nl

Genieten dus

mamoun

geniet van de laatste 2 dagen!! En dank voor jullie mooie beschrijvende verhalen.

Aad en Annie

Wat hebben jullie weer veel gedaan en gezien en wat treffen jullie het met het weer. Jullie zitten wat dat betreft in het beste deel van het land. Geniet nog van de laatste 2 dagen en een goeie reis naar huis.????

p

Inpakken en wegwezen!
Goede reis naar het Noorden.
Zonnetje is erbij zie ik.
Nog een mooie stop vooronderweg in het hoofd?
Groetjes L en P

p