Limburg.reismee.nl

Thorn

Eigenlijk hoef ik de bestemming van vandaag niet te vertellen voor de zekerheid we waren in Thorn. Een klein maar leuk ritje er heen. Wat een leuk plaatsje is dit toch. Waarom zijn veel huisjes wit? De Fransen stelden een raambelasting in. Om dit te ontduiken metselde men de ramen dicht. Omdat ze zich hier voor schaamden werkte men de afscheidingen af met kalk en maakte dit wit. We lopen eerst naar de kapel onder de Linden.mooie wandeling en een prachtig kapelletje , bedankt voor de tip P. Dan naar de abdijkerk van Thorn. We bekijken de abdij en belanden in de crypte daar ligt een mummie die van rond 1640 is. Opgebaard in een glazen sarcofaag.alleen zijn mantel zag er nog fris uit. verder bleek hij nog een goed gebit te hebben. Tot slot bezoeken wij het museum En wandelen nog wat rond. Bij thuiskomst in de tuin geluncht en in de tuin van de zon genoten, gerelaxt en gelezen.

p

Onderzoek van het AMC toont aan dat de mummie toch nog ouder is. Van begin 1600 ipv eind 17 e eeuw. Zo te lezen een ontspannen dag! Prima Groetjes L en P

p

Gefeliciteerd en maak er een feest dag van! L en P

p

Hang de vlaggetjes maar in het gebouw. Maak er een feestelijke dag van. Op naar volgend jaar! Van harte L en P

Joke

Fijne dag vandaag het weer wordt vanmiddag minder maar morgen krabbelt het weer op.
gefelliciteerd !!

ariannesander@gmail.com

Ha die Evert, voel je vandaag (en vele dagen, weken, maanden hierna) maar heerlijk hieperdepiepjong. Geniet! en weet dat we in gedachten bij dit heuglijke feit zijn.
John, jij ook natuurlijk van harte.

Groetjes, Arianne en co's

Lauh

Haallo maamaalette,
Vaan haarte gefeliciteer meh je verjardaag vaandag!
Mak er een gaffe daag vaan met tart sammen met je schaatie!

X
Lauh

Tine Hofman

van harte gefeliciteerd en nog vele jaren samen !!!

Lievvz

Tine

Aad en Annie

Ik heb je net aan de telefoon gehad. Verbinding was niet zo goed dus nog een felicitatie van ons via dit bericht. Een heel fijne dag gewenst en genieten maar.