Limburg.reismee.nl

Paardengat route

Voor de derde keer gaan wij naar natuurpark de Meinweg. Dit keer lopen wij de paardengat route, zo genoemd naar een poel waar vroeger de paarden hun dorst lesten. De routes worden steeds mooier. Dit keer in de volle zon weidse uitzichten over de heidevelden. Honderden spinnen hebben hun web gesponnen boven de heideplanten een prachtig gezicht. We komen een schaapherder tegen en we maken en praatje met hem. De schapen die genoeg gegeten hebben gaan er bij liggen. Als alle schapen genoeg gegeten hebben trekt hij weer verder. De hond houdt tijdens ons gesprek de kudde goed in de gaten. De schapen hebben allemaal een gekleurde vlek op de rug. Aan de kleur weten ze dat en wanneer de dieren gedekt zijn. Dus weten ze ongeveer wanneer er gebaard gaat worden. Wat een rust straalt er af van zon situatie. We bedanken de schaapherder en vervolgen ons pad. Heel ander landschappen vragen weer onze aandacht. We genieten weer volop. Zoals gezegd schijnt de zon, maar in de auto gezeten begint het bewolkt te worden. We lunchen nog buiten, maar het begint te waaien en wat lichte regen. We zetten de sauna maar aan en hebben zo ook weer een fijne middag.

p

Welkom thuis